~SaHaBaT SaYa~

Saturday, 4 June 2011

Gambit Saifullah Maki Bloggers?

Assalamualaikum w.b.t..
Salam 1 Malaysia & selamat petang semua..Sambil2 Ida blogwalking petang tadi Ida terbaca la di beberapa blog kisah seorang pelakon yg hensem2 manis x ketahuan hala bak kata dak Yuyu tu..Sape lagi kalau bukan Gambit Saifullah..Pelik jugak Ida mula2 tadi..Apahal pulak orang sehensem itu nak maki2 orang..Salah orang ke?Rupa2 nya pasal salah 1 video clip yg Gambit arahkan..PREMA YIN-MARILAH..Jadi Ida pun tengok la video tu..Ida nak upload kat sini pun segan..Patut la ramai orang kutuk2 dia..Bila tengok video clip tu rasa macam tengok video clip artis hollywood la pulak..Pada hal artis malaysia je kot..Kepada Gambit, betul apa yg diorang cakapkan kat awak tu..Kami cuma menegur untuk kebaikan awak jugak..Kata orang Islam, jadi buatlah klip video yg sesuai untuk orang Islam tengok ye..Mungkin ini kesilapan awak sendiri kot..So next clip video sila ambil berat tentang sensitiviti umat Islam ye..Penyanyi tu x kisah la..Tolak tepi sebab dia non-muslim..Model yg lelaki tu, abg Asmara!! Harap lepas ni kalau Gambit nak buat video clip artis non-muslim modelnya pun carilah yg non-muslim jugak ye..Baru la x timbul kontroversi kot..Kalau nak nama naik sekali pun x perlu buat video se'hebat' itu..Penjelasan yg Gambit bagi lagu & video clip tu berkisarkan tentang pasangan suami isteri yg rumah tangganya bergolak kerana ego masing2..Erk..Ida rasa macam x de kena mengena je..Ada banyak lagi cara untuk nak tunjukkan pasangan tu ada masalah abg Gambit..X perlu nak bukak2 baju, golek2 atas lantai, gesel2 kat orang..Kita kat Malaysia je bang oii..Bukan kat Amerika..So, buatlah video clip yg sesuai untuk orang Malaysia tengok..Bila kena tegur belajar la terima teguran orang..Teguran x bermaksud nak menjatuhkan seseorang..Mungkin teguran yg membina..X perlu nak maki2 bloggers ye..Kalau Gambit ni non-muslim bloggers semua x kan ambik port dengan awak..Masalahnya awak tu Islam..Nama pun Saifullah bermaksud Pedang Allah..So, jadi la Pedang Allah yg membawa kami semua ke jalan yg benar..Harap awak belajar untuk terima teguran orang lain & belajar untuk terima kesalahan sendiri..Minta la maaf kalau dah buat salah..

p/s : dulu Ida minat lakonan Gambit ni..tapi lepas baca semua kata2 dia yg menusuk kalbu tu rasa fikir 2,3 kali nak minat dia ke x..

8 comments:

  1. haa...camna pun mesti blogger yg kena =P

    ReplyDelete
  2. ape hal la si gambit ni...berlakon pon tak byk mane, biasa2 je...cam mane lah depa blh bg kat mamat ni arahkan vc tu...

    ReplyDelete
  3. sangat menyakitkan hati bila tengok video 2...

    ReplyDelete
  4. ouhhh dy ker artis yg mmki blogger 2.. eishh x tw la pulokk.. trok sgt k vc 2.. haishh org zmn skg ny.. mcm2..

    ReplyDelete
  5. niena : tau xpo..jenis koya gitu laa..
    shaf : yup..ape2 mesti blogger yg kena dulu..thn je la..
    lynn : cube la tgk vc tu..mmg menyakitkan hati & 18sx..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...