~SaHaBaT SaYa~

Tuesday, 14 June 2011

Manja Atau Mengada-ngada?

Assalamualaikum w.b.t..
Ida tertarik dengan tajuk perbincangan Wanita Hari Ini di tv3 hari ni..Manja atau mengada-ngada..Dan yg paling best bila prof yg mengada-ngada ada..Sape lg kalau bukan prof Izzi..Renung2 kan & selamat beramal..Hehehe..Sorry prof..Just joke..

Kalau tanya lelaki tentu diorang cakap perempuanlah yg manja atau mengada-ngada tu..Tapi kalau tanya perempuan diorang cakap lelaki sebenarnya yg manja & mengada-ngada tu..

Tapi sebenarnya sifat manja atau mengada-ngada tu bergantung pada diri kita sendiri..Contonhnya penyanyi Ella, ada yg cakap dia manja & ada yg kata dia mengada-ngada..So, terpulang pada diri sendiri..Ada orang suka pasangan dia bersifat manja, ada yg x suka..

Dan jangan x tahu dalam kehidupan berumah tangga kata prof sifat manja yg kadang kala bertukar jadi mengada-ngada ni penting sebenarnya untuk merapatkan & menyegarkan kembali hubungan suami isteri tu..Tapi ingat..Jangan sampai sifat manja & mengada-ngada tu mengeruhkan keadaan..Manja sikit2 dah la untuk tarik perhatian pasangan kita je..

Sifat manja ni sebenarnya berpunca dari keadaan sekeliling..Contohnya, anak bongsu, anak tunggal atau memang dah di manjakan dari kecil lagi..Kadang2 anak sulung pun manja jugak..Semuanya terpulang pada diri kita sendiri..Dengan siapa kita nak manja, macam mana cara kita bermanja..Yang penting jangan sampai orang jengkel tangok sikap manja tu..

Terima kasih sudi baca ^_^

4 comments:

  1. hehe..saye pun tgk WHI td..

    best tjuk tu..org prempuan mmg rmai la yg mnja.. org laki ni dia manja ngan pasangn je kot,kan? hehe

    ReplyDelete
  2. tol tu....
    eeuuwww..tak suke la org mnje terlebih ni..jadik gedik lak t

    ReplyDelete
  3. syue : yup..org laki die manje ngan pasangan die..tp ade jgk laki yg manja ngan mak die, kakak die..depent la..

    soly : tu la..ida pun xsuke klu yg melebih2 ni..manja lain, gediks lain kan?

    ReplyDelete
  4. haii..Promosi pembukaan One's Perfume...
    Harga sebotol hanya rm55 sahaja.. Free postage..
    Beli 2 botol percuma vial original perfume..
    (hanya di semenanjung)
    jika berminat boleh kunjungi fb page ni

    https://www.facebook.com/onesperfumes

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...